ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسط : خادم سایبری

فرار سیدن ماه مبارک رمضان ، ماه مهمانی خدا ، ماه نزول رحمت الهی ، ماه آمرزش گناهان بر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت باد. 

ramazan

یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب على الذین من قبلکم لعلکم تتقون.(سوره بقره،آیه ۱۸۳)
اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما واجب شده همانطور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود شاید با تقوا شوید(سوره بقره،آیه ۱۸۳).


پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : رمضان ، بدین سبب رمضان نامیده شده است که گناهان را مى‏سوزاند. 
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : در نخستین شب ماه رمضان ، درهاى آسمان گشوده مى‏شود و تا آخرین شب آن بسته نمى‏شود. 
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند ، آرزو مى‏کند که سراسر سال ، رمضان باشد. 
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : چون هلال ماه رمضان پدید آید ، درهاى دوزخ بسته گردد و درهاى بهشت گشوده شود و شیاطین به زنجیر کشیده شوند. 
امام على علیه السلام : روزى رسول خدا صلى الله علیه وآله براى ما خطبه‏اى ایراد کرد و فرمود : اى مردم ! همانا ماه با برکت و رحمت و آمرزش به شما روى آورده است. این ماه نزد خدا برترین ماه است و روزهایش برترین روزها و شبهایش برترین شبها و ساعتهایش برترین ساعات. در این ماه شما به میهمانى خدا دعوت شده‌‏اید و در زمره بهره‌‏مندان از کرامت خداوند قرار گرفته‌‏اید . در این ماه نفسهاى شما تسبیح خداست و خواب شما عبادت است و اعمال شما پذیرفته و دعایتان به اجابت مى‏رسد ... من برخاستم و عرض کردم : اى رسول خدا ! برترین کارها در این ماه چیست ؟ پیامبر فرمود : اى اباالحسن ! برترین کارها در این ماه خویشتندارى از حرامهاى خداوند عزّ و جل است. 
امام باقر علیه السلام : رسول خدا صلى الله علیه وآله سه روز مانده از ماه شعبان ، به بلال دستور مى‏داد در میان مردم جار بزند. پس مردم را جمع مى‏کرد و بر منبر مى‏رفت و حمد و ثناى خدا مى‏گفت و مى‏فرمود : اى مردم ! همانا این ماه به شما روى آورده و آن سروَر همه ماه هاست. در آن شبى وجود دارد که از هزار ماه بهتر است. در این ماه درهاى دوزخ بسته و درهاى بهشت گشوده شود. هر که این ماه را دریابد و آمرزیده نشود خداوند او را (از رحمت خود) دور گرداند.
امام صادق علیه السلام ( از سفارشهاى‏آن حضرت به فرزندانش در هنگام حلول ماه رمضان ) : جانهاى خود را به تلاش و کوشش وا دارید ؛ زیرا در این ماه روزیها قسمت و اجلها نوشته مى‏شود و در آن نام‏هاى میهمانان خدا که بر او وارد مى‏شوند ، نوشته مى‏گردد. در این ماه شبى هست که عمل در آن از عمل هزار ماه بهتر است. 
 پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : هر که ماه رمضان را دریابد و آمرزیده نشود، خداوند او را (از رحمت خود) دور گرداند. 
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله ( در خطبه‏اش به هنگام فرا رسیدن ماه رمضان ) : بدبخت کسى است ، که در این ماه بزرگ از آمرزش خداوند محروم ماند. 
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : کسى که در رمضان آمرزیده نشود ، در کدام ماه آمرزیده خواهد شد ؟
امام صادق علیه السلام : کسى که در ماه رمضان آمرزیده نشود ، تا رمضان آینده آمرزیده نگردد مگر آن که در عرفات حاضر شود.

«التماس دعا»




:: بازديد از اين مطلب : 763
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 10 مرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی